Każda uczelnia, biblioteka czy bura większości firm korzystają każdego dnia z kserokopiarek. Zaskakująco mała część z nich dba o regularny serwis użytkowanego sprzętu. Jest to nie prawidłowe podejście, szczególnie w przypadku firm, jeżeli zależy nam na utrzymaniu ciągłości oraz efektywności pracy w przedsiębiorstwie.
Priorytety serwisu
Jak w przypadku każdego bardziej skomplikowanego urządzenia kserokopiarka powinna być regularnie sprawdzana w celu wykluczenia potencjalnych usterek. W praktyce po zakupie kserokopiarki jest ona oddawana do użytku i nikt nie nadzoruje jej funkcjonowania. Serwis w powszechnym odczuciu utożsamiany jest z usługami naprawczymi, jednakże nie jest do końca prawda.
Celem każdego przedsiębiorstwa świadczącego usługi serwisowe jest zapobieganie usterką. Serwis kserokopiarek przeprowadza diagnostykę urządzenia w stałych odstępach czasu lub na podstawie ilości wydrukowanych kopii. Może być to zależne od posiadanego modelu kserokopiarki. Naprawa kserokopiarek powinna mieć miejsce dopiero, jeżeli nie udało się zapobiec awarii. Uświadamiając to sobie można zastanowić się, jak powinien wyglądać profesjonalny serwis.
Usługi serwisowe
Serwis ksero oferuje więc stałą współpracę polegającą na regularnym nadzorowaniu pracy kserokopiarek w przedsiębiorstwie. W zależności od wybranej opcji współpracy może on również dostarczać potrzebne materiały eksploatacyjne.
Jeżeli dojdzie do usterki i naprawa ksero wymaga zabrania go do punktu serwisującego to usługodawca wykonuje to we własnym zakresie oraz organizuje sprzęt zastępczy na czas przeprowadzania diagnostyki oraz naprawy.
Jedną z firm wykonujących te zadania jest Emartech, która na swojej stronie serwisdrukarek.com.pl oprócz profesjonalnego serwisu kserokopiarek oferuje też naprawdę drukarek biurowych oraz umożliwia wynajem i dzierżawę sprzętu.
Serwis w praktyce, jeżeli doszło do awarii
1. Należy skontaktować się z firmą oferującą usługi serwisu kserokopiarek. Znalezienie strony internetowej wraz z numerem telefonu nie będzie problematyczne.
2. Po uzyskaniu kontaktu z serwisem należy w miarę możliwości opisać zaistniałą usterkę oraz umówić się na diagnostykę.
3. Podczas bezpośredniego spotkania nastąpi profesjonalna ekspertyza urządzenia oraz zdiagnozowanie powstałej usterki.
4 W przypadku profesjonalnych serwisów dojazd do klienta powinien być darmowy.
5. Nie powinny istnieć odgórne cenniki, to serwisant powinien rzetelnie ocenić uszkodzenia i na tej podstawie określić cenę naprawy.
6. Jeżeli urządzenie wymaga naprawy poza biurem, serwis powinien zorganizować sprzęt zastępczy.
Artykuł powstał przy współpracy z SERWIS KSEROKOPIAREK EMARTECH http://serwiskopiarek.com.pl/