Czasy, kiedy goście dzwonili do hoteli albo pisali maile z pytaniem o wolne pokoje odchodzą już do lamusa. Dzisiaj klient nie chce zawracać sobie głowy sprawdzaniem wszystkiego na własną rękę – pokój wybiera więc za pomocą zintegrowanego systemu, który pozwala mu zobaczyć wszystkie dostępne miejsca, sprawdzić ich specyfikę i opinie innych gości, dokonać rezerwacji i ją opłacić, a wszystko to w mniej niż pięć minut. Dlatego, jeśli chcemy nadal efektywnie działać w branży, to odpowiednio dobrany program rezerwacji hotelowej jest już nie udogodnieniem, a wymogiem.
Wygoda klienta
Duże systemy i platformy do rezerwacji hoteli zagarnęły rynek – przedsiębiorca żyje obecnie w dobie kilku dużych graczy i albo nauczy się grać według narzuconych przez nich zasad, albo może zapomnieć o byciu konkurencyjnym. Ale nie wystarczy podążać za wyznaczonymi przez innych regułami, trzeba robić to samo, ale lepiej. Dlaczego klienci uwielbiają korzystanie z programów rezerwacji hotelowej? Bo pozwala im przejść przez wszystkie etapy zarezerwowania pokoju w kilka minut od wyszukania ośrodków w danej miejscowości aż po potwierdzenie wykonania przelewu. Bo pozwala im to zrobić bez jakiegokolwiek kontaktu z drugą osobą, a więc także o każdej porze i w każdym miejscu – rezerwacja może zostać dokonana o czwartej nad ranem z pociągu, którym nasz gość właśnie do nas zmierza.
I zysk właściciela
Ale odpowiedni program rezerwacji hotelowej to nie tylko znaczne ułatwienie i przyspieszenie całej procedury rezerwacji dla klienta – to także ogromnie przydatne narzędzie dla właścicieli i zarządzających ośrodków. Pozwala przede wszystkim na sprawne zarządzanie wolnymi pokojami, przywracanie do obiegu tych, które właśnie się zwolniły albo których rezerwacja została odwołana, a tym samym zwiększenie zysków z i tak już posiadanej przestrzeni. Po drugie, jeśli zajmujemy się ośrodkiem średniej lub dużej wielkości albo też mamy pod swoimi skrzydłami kilka miejsc, zaoszczędzimy czas i nerwy, bo dzięki programowi rezerwacji hotelowej wszystkie ważne informacje będziemy mieli zebrane w jednym miejscu. Kilkoma kliknięciami myszki sprawdzimy aktualne obłożenie, zerkniemy na wpłaty, wystawimy fakturę, dotrzemy do konkretnych gości. Tego typu programy, dzięki agregacji wszystkich danych, dają nam możliwość ich szybkiej i nieskomplikowanej analizy. Możemy porównywać zyski z różnych okresów, sprawdzać jakie oferty cieszą się największą popularnością, a nad którymi trzeba jeszcze popracować albo po prostu z nich zrezygnować.
Program rezerwacji hotelowej nie ma za zadanie wywrócić nasz dotychczasowy sposób pracy do góry nogami, ale ułatwić obu stronom cały proces rezerwacji oraz zebrać w jednym miejscu informacje i dane, które do tej pory były rozproszone w wielu miejscach. To wymóg XXI wieku, jako że klient i jego wymagania nieustannie się zmieniają i rosną, i dzisiaj oczekuje on od hotelu możliwości zapoznania się z jego ofertą i skorzystania z niej 24 godziny na dobę. To także wyzwanie, jakie stawia przed nami konkurencja i jeśli nie chcemy zostać w tym biegu w tyle, to czym prędzej zacznijmy poszukiwania odpowiednio dobranego programu rezerwacji hotelowej.