We współczesnym świecie polegającym na e-handlu zakup towarów i usług wygląda zgoła inaczej niż jeszcze kilka lat temu. Dotychczas większość kupujących robiło zakupy w punktach stacjonarnych, teraz jednak większość pieniędzy zostawimy w sieci płacąc zarówno za towar, jak i usługi. Nie bez powodu w internecie znajduje się coraz więcej firm i to także takich, które w sieci mają tylko swoją stronę firmową, informacyjną czy katalog produktów, a nie pełnoprawny sklep on-line. Klienci doceniają niskie ceny, ogromną dostępność najbardziej niszowych produktów, a także możliwość błyskawicznego złożenia zamówienia, przedsiębiorcy za to w e-commerce widzą szybki sposób na błyskawiczny zarobek. Nie jest to jednak zadanie proste – w internecie znajduje się coraz więcej firm, co ma wpływ także na konkurencję. Jak z nią walczyć? Wykorzystując przede wszystkim pozycjonowanie. Proces ten jest niezbędny i bardzo potrzeby – warto zlecić jego zrealizowanie tak szybko, jak to możliwe.
Komu zlecić pozycjonowanie?
Pozycjonowanie polega na poprawie pozycji wybranej witryny w wyszukiwarce Google, która w naszym kraju cieszy się zdecydowanie największą popularnością wśród polskich internautów. Potężna baza dostępnych witryn oraz błyskawiczne działanie sprawia, że wyszukiwarka Google nie ma sobie równych i tak też jest w rzeczywistości. Wyniki są prezentowane w formie listingu SERP (Search Engine Results Page) – warto się pojawić wśród nich zdecydowanie jak najwyżej. Klienci zazwyczaj zerkają na maksymalnie trzecią stronę wyników, większość osób znajduje odpowiedź na swoje zapytanie już w pierwszych kilku wynikach. Jest o co powalczyć. Proces ten może realizować SEO agencja oraz freelancer. Oba warianty mają swoje wady i zalety.
SEO agencja to wysoce wyspecjalizowana firma, która od samego początku zajmuje się wyłącznie podnoszeniem pozycji wybranej witryny w sieci. Oznacza to, że wśród jej pracowników można znaleźć wyłącznie prawdziwych specjalistów z wiedzą z wąskiej dziedziny, w tym z programowania, redagowania tekstów, planowania strategii czy pozycjonowania.
Freelancerzy z kolei to z reguły pojedyncze osoby, które pozycjonowanie przeprowadzają zazwyczaj samodzielnie i bez udziału innych osób. Efekty bywają dobre, jednak nie są przewidywalne. Większość freelancerów nie dysponuje odpowiednio rozległą wiedzą na temat wszystkich kwestii związanych z pozycjonowaniem co oznacza, iż nie wszystkie etapy są w stanie przeprowadzić zgodnie ze sztuką. SEO agencja działa zupełnie inaczej.
Trzy etapy pozycjonowania
Pozycjonowanie przebiega w trzech różniących się od siebie etapach, z których każdy dotyczy zupełnie innej sfery działalności internetowej. Wprowadzenie tego rozwiązania było niezbędne, gdyż pojedynczych kroków w procesie pozycjonowania jest nawet kilkaset.
W pierwszym etapie – audycie SEO – należy dokładnie przeanalizować całą witrynę i sprawdzić jej obecny stan pod kątem zoptymalizowania w stronę silnika wyszukiwarki. Drugi etap, czyli działania on-site, polega na wprowadzaniu wszelkich niezbędnych zmian w kodzie źródłowym witryny, a trzeci etap – off-site, służy budowaniu jak największej bazy linków zwrotnych prowadzących do wybranej witryny WWW poddanej pozycjonowaniu.