Systemy CRM zrewolucjonizowały działanie film dążących do osiągnięcia swoich celów sprzedażowych. Ich nazwa może obecnie być myląca, ponieważ obszar działania tych narzędzi wykracza daleko poza utrzymywanie relacji z klientami. Mechanizm ich działania wyjaśnimy pokrótce na przykładzie systemu Salesforce CRM, który na polskim rynku oferuje firma Craftware – systemu CRM, który sprawdzi się w przypadku większości biznesów, niezależnie wielkości i branży.
Obsługa klienta
Propozycja Craftware dla biznesu dotyczy narzędzia Salesforce, które optymalizuje procesy związane z obsługą klienta. Warto pamiętać, że utrzymanie dotychczasowych klientów jest 5 razy tańsze niż zdobycie nowych. Dlatego każde przedsiębiorstwo powinno w pierwszej kolejności zadbać właśnie odpowiednie relacje z klientami i serwis. Salesforce CRM pozwala w tym zakresie na sprawną komunikację w systemie omnichannel, swobodny dostęp do informacji o kliencie i narzędzia wspierające jak najszybsze rozwiązywanie problemów, łącznie ze sztuczną inteligencją sprawdzającą się w działaniach rutynowych. Dlatego CRM przekłada się na wzrost zadowolenia i lojalności konsumentów, wyższy komfort pracowników i wzrost ich efektywności.
Skuteczna sprzedaż
Ostatecznym celem większości przedsiębiorstw jest skuteczna sprzedaż. W tym zakresie Salesforce także pozwala na osiągnięcie szybkiego wzrostu, ze względu na automatyzację i ujednolicanie procesów sprzedażowych, swobodny dostęp do bazy informacji o klientach i możliwość monitorowania sprzedaży w czasie rzeczywistym. Efektywność sprzedaży przedsiębiorstw, które zdecydowały się na Salesforce wzrasta nawet o kilkadziesiąt procent.
Marketing
Za skuteczną sprzedażą stoi między innymi marketing. Nowoczesne systemy CRM pozwalają na jego integrację ze sprzedażą z poziomu jednego narzędzia, prowadzenie wielokanałowej komunikacji w modelu B2B i B2C i dynamiczne tworzenie raportów. Dzięki temu można oszczędzać budżet reklamowy i na bieżąco modyfikować prowadzone kampanie. Ponadto reklamy mają charakter spersonalizowany, co znacznie zwiększa ich efektywność. Możliwość korzystania z jednego narzędzia przez wszystkie działy tworzące przedsiębiorstwo usprawnia przy okazji obieg informacji w firmie i przyczynia się do optymalizacji procesów, na przykład pomiędzy sprzedażą i marketingiem. Pozyskane leady mogą być zatem znacznie szybciej konwertowane na skuteczną sprzedaż.