Jeśli zastanawiasz się nad inwestycją w pozycjonowanie swojej firmowej strony, to zapewne zastanawiasz się na czym tak właściwie polegają usługi seo. Rozumiesz, że zwiększenie widoczności w Google Twojej firmy jest ważne, ale chciałbyś wiedzieć chociaż w zarysie jakie zadania powinna zrealizować firma pozycjonująca.
W tym artykule pokrótce wyjaśnimy ideę działań pozycjonujących. Posiadając chociaż minimalną wiedzę w tym zakresie będziesz wiedział jak prowadzić rozmowy z agencjami oferującymi swoje usługi Seo. Niestety trzeba z przykrością stwierdzić, że na rynku w Polsce jest sporo nie do końca uczciwych firm pozycjonujących, których strategia działania polega na tym, żeby po prostu znaleźć jak najwięcej klientów, spisać z nimi dobre umowy, a następnie działać tak, żeby z prawnego punktu widzenia nie można było się do niczego przyczepić. Bardzo często na branżowych forach internetowych można spotkać zawiedzionych klientów, którzy straciwszy nawet dziesiątki tysięcy złotych nawet nie mogą szybko rozwiązać umowy współpracy o usługi seo. To właśnie z tych względów jeśli stoisz przed wyborem firmy pozycjonującej, warto zdobyć garść podstawowych informacji na temat tego jak takie działania seo powinny wyglądać. Dzięki temu będziesz wiedział o co zapytać przedstawiciela firmy.
Działania pozycjonujące – o co pytać agencję seo?
Podejmując rozmowę z marketingowcem z agencji seo warto mieć w zanadrzu kilka pytań, dzięki którym można sprawdzić sposób działania firmy. O co warto spytać agencję seo? Pierwszym i podstawowym pytaniem może być kwestia linków pozycjonujących, bo to przede wszystkim będzie chodzić w realizowaniu umowy. Jakie linki będzie pozyskiwać firma pozycjonująca? Ile mniej więcej miesięcznie będzie ich dodanych? Czy firma seo co miesiąc będzie przesyłać dokładne raporty jakie i gdzie zostały opublikowane linki do pozycjonowanej strony? Pytania jak najbardziej są zasadne, ponieważ niejednokrotnie na etapie podpisywania nawet umowy firmy pozycjonujące deklarują się, że będą regularnie przesyłać raporty, a w praktyce okazuje się, że są one tak zdawkowe i ogólnikowe, że praktycznie niewiele z nich wynika. Nieuczciwe agencje seo skrupulatnie ukrywają swoje realne działania, ponieważ bardzo często jest ich bardzo niewiele. Kolejnym pytaniem odnośnie pozyskiwanych linków pozycjonujących powinna być kwestia tego co się z nimi dzieje po ewentualnym rozwiązaniu umowy. Dlaczego warto o to spytać? Otóż jak dowiadujemy się ze strony internetowej agencji DST DESIGN największe firmy pozycjonujące w Polsce większość swoich działań opierają na swoim własnym zapleczu w postaci tysięcy stron internetowych. Po rozwiązaniu umowy, linki pozycjonujące najzwyczajniej w świecie są zdejmowane, co ma katastrofalny wpływ na widoczność pozycjonowanej strony w google – przecież to nie jest normalne, że zdobywane miesiącami czy latami dziesiątki czy setki linków pozycjonujących w jednej chwili znika, prawda? Algorytm Google jest bardzo czuły na wszelkie próby manipulacji w wynikach wyszukiwania, takie “skokowe” działania mogłyby negatywnie wpłynać na reputację pozycjonowanej domeny.
Podobnie jak to jest w przypadku każdej innej umowy o usługi warto jasno sprecyzować realizowane cele. Czy będą to określone słowa kluczowe? A może podnoszenie poziomu ruchu z wyników wyszukiwania Google? Im precyzyjniej określone zostaną cele umowy, tym większą mamy pewność, że firma pozycjonujaca faktycznie ma zamiar aktywnie pozycjonować naszą firmową stronę www.