Skoro słowa mają największą moc, czy można zawojować nimi Internet? Jak przekonać innych do swojej marki, produktu bądź usługi, gdy ten kierunek upatrzyli również inni, których cel pokrywa się z naszym?
Copywriting jest sztuką pisania tekstów, które mają na celu jedno: zarabiać. To dziedzina nieustannie rozwijająca się na potrzeby marketingu. Internet żyje słowem, a zaistnienie w nim oznacza duży wpływ na ukazanie pozytywnego wizerunku danej marki potencjalnym klientom. Profesjonalne tworzenie tekstów zajmujących, a jednocześnie esencjonalnych i łatwo przyswajalnych mających na celu promowanie produktu czy usługi jest wyceniane według klucza jakości. Soczyste, ociekające perswazją teksty są w cenie. W zależności od rodzaju konkretnego zlecenia (np. precel, zaplecze, artykuł o wysokim poziomie merytorycznym) jego autor może wycenić go według ilości znaków składających się na tekst, poziomu wiedzy i trudności zadania, tematyki, a także czasu realizacji – zwłaszcza w przypadku wyznaczenia krótkiego terminu wykonania. Zatem wycenia się projektowo np. za opracowanie hasła reklamowego lub też według zawarcia określonej ilości znaków. Wykreowanie w tekście przesłania zrozumiałego dla każdego odbiorcy, a jednocześnie na tyle przekonującego, aby zadziałać na wyobraźnię klientów to moc copywritingu. Co ważne, osoby zajmujące się pozycjonowaniem w tym marketingiem internetowym potrzebują łatwo przyswajalnego tekstu naszpikowanego cennymi informacjami. Tylko taki ma szansę utrzymać się na wysokiej pozycji w wyszukiwarce i przyczynić się do rozpoznawalności przedstawionych w nim treści. Chcąc coś sprzedać, musi to być unikalne. Podobnie jest z tekstami seo. Wyjątkowość stawiana jest na piedestale, podczas gdy powielanie informacji, nieumiejętność stworzenia czegoś od nowa, mała kreatywność i giętkość języka mogą sprawić, że towar bądź usługa nie tylko nie wybije się ponad tłum, ale upadnie boleśnie, znikając ze świadomości odbiorców.
Marketing internetowy którego nieodzowną częścią jest copywriting jest po to, aby zwiększyć sprzedaż, skutecznie pozyskiwać nowych klientów, zareklamować usługi i produkty, wykreować wizerunek firmy i uwiarygodnić ją. Przekonująca forma i wartościowa treść tworzą podwaliny świetnego tekstu.