praca copywritera
Fot. Pexels.com

Copywriting to ostatnio bardzo popularne słowo. Wiele osób myśli o działaniu w tej branży sądząc, że każdy może ją wykonywać. Ponieważ pisać każdy może. Na czym polega praca copywritera i czy kto może ją wykonywać?

Przeczytaj też: http://stolicakariery.pl/na-czym-polega-praca-copywritera/

Praca copywritera – główne obowiązki

Do głównych obowiązków na tym stanowisku należy pisanie tekstów. Mogą to być teksty na blogi personalne, blogi firmowe, opisy produktów, treści w social mediach jak posty. Ponadto dochodzi do tego tworzenie scenariuszów filmów, podcastów i innych możliwych przedsięwzięć.

Ważnym aspektem pracy copywritera jest także tworzenie treści, które sprzedają. Mogą to być slogany i hasła reklamowe, oferty handlowe, banery i wiele innych.

Niezbędne umiejętności w zawodzie copywritera

Kiedy widzimy ogłoszenia o pracę najczęściej spotykamy się z wymaganym tzw. „lekkim piórem”. Oznacza to, że copywriter powinien płynnie i łatwo przelewać myśli w tekst. Ponadto liczy się kreatywność w ujmowaniu tematu. Niektóre teksty, na które copywriter dostaje zlecenie mogą być niesamowicie nudne i trudne. To właśnie zadaniem osoby na tym stanowisku jest przedstawienie tego w interesujący sposób.

Ponadto liczy się znajomość pisania pod SEO. Zwłaszcza na dalszych etapach kariery. Ponieważ na początek często wymagana jest jedynie chęć do nauki. Szczególnie jeśli szukamy pracy w dużej firmie.

Zarobki copywritera

Praca copywritera to często freelance czyli działanie na własną rękę przy pojedynczych zleceniach. W związku z tym zarobki na tym stanowisku mogą być różne. Ponadto wiele zależy od doświadczenia i renomy osoby, która się tym zajmuje. Ważnym aspektem może okazać się także ilość stałych klientów.

Ponadto kluczowy jest tutaj indywidualny cennik, który tworzy każdy copywriter. Oczywiście są pewne uśrednione widełki. Jednak są osoby, które tworzą teksty poniżej danej stawki jak i powyżej. Dlatego warto mieć to na uwadze przy rozpoczęciu pracy.

Jednak jeśli uśrednimy te liczby to zarobki za pracę copywritera opiewają w granicach 4000-5000 zł brutto miesięcznie. Osoby działające od lat, które mają wyrobioną opinię i do których ustawiają się kolejki klientów często zarabiają nawet dwukrotność tej kwoty.

Zobacz też: http://www.ecomp.pl/estetyczny-arkusz-cv-jak-go-stworzyc/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here